onsdag 5 november 2008

Produktiv dag

Klockan är kvart över tolv och jag har redan hunnit skriva min samhällsuppgift på fem sidor som jag har gått och gruvat mig över (och haft typ en månad på mig att skriva). Den ska lämnas in i morgon.. Sista minuten-Thomas, det är jag det. Men jag tror fan att jag jobbar bättre under press.

Om inte annat har jag otroligt dålig karaktär när det kommer till att sitta hemma och jobba. Det finns så mycket annat att göra som är så mycket roligare. Spela gitarr eller lyssna på musik, till exempel.

Har precis varit på ännu en hurt-runda med Selma. Samma sväng som igår. Träningsvärk i lår, fötter och vader. Det är ett gott tecken. Då tog det igår, med andra ord.

Ikväll ska jag på hockey (!). Vi har sportvecka på skolan, vilket innebär att vi får besöka valfritt sportevenemang, skriva ett referat och fotografera. Så vi ska kolla på nån match mellan Teg och något lag från Skellefteå. Totalt ointressant för egen del, men det ska bli kul eftersom vi är några från klassen. Och intressant blir det ju åtminstone att skriva och fota.

Jag har länge befunnit mig i en nedåtgående spiral. Ska inte kalla det depression, men jag har inte mått hundra. Det var länge sedan jag gjorde det.
Men nu verkar det fan vända. Tycker till och med att det är lite skönt att det är vinter. Friskt, liksom!

Inga kommentarer: