tisdag 4 november 2008

Obama vs. McCain

Det här är ungefär den hundrade gången i ordningen som jag säger NU SKA JAG BANNE MIG TA TAG I ATT SKRIVA!.

Och varje gång har jag varit jätteflitig ett par dagar, för att sedan låta det rinna ut i sanden. Så... Vi får väl se om jag orkar skriva nåt på bloggen i fortsättningen. Idag gjorde jag åtminstone det... :)

I morgon bitti, 06:30, avgörs det amerikanska valet mellan Obama och McCain. Allt visar ju på att Obama kommer att vinna, och av den enkla anledningen tänker jag inte hoppas på det. Allt pekade ju på att Kerry skulle vinna förra valet också, men då lyckades ju Bush (på något mystiskt vis) vinna ändå. Så jag hoppas inte på för mycket..

... Jag vill naturligtvis att en demokrat ska vinna valet, och Obama verkar ha grymt vettiga åsikter för att kunna styra världens största land.

Men det är klart att jag håller tummarna. Go Obama!

Sjukt egentligen att USA-valet känns viktigare än det svenska. Men det har ju lite att göra med att USA faktiskt är världens mest kraftfulla land. Vill de dra igång ett tredje världskrig kan de ju göra det.

4 kommentarer:

MRTNA sa...

WOHO!! ytterligare en blogg att stalka! yey! :D

Bjoerling sa...

Hehe. Precis vad jag håller på med på dagarna. En skön lååång lista med folks bloggar.. Bara till att uppdatera sig dagligen. Nu ska jag ta din också! :)

Mr. Hc sa...

word!

Salthammer sa...

Tjena :D såg inte alls att du hade börjat dra igång igen! :D jag var uppe och kikade på valet :D fast jag somnade. haha. Vaknade dock till vinsttalet :D det var rätt skönt! hur står det till i norr? här i uppsala är det bara som vanligt! nu ska jag läsa resten av inläggen jag missat! :D /T