tisdag 19 augusti 2008

söndagen den 17:e augusti, klockan 18:32

I skrivande stund sitter jag i bilen på väg upp till Umeå. Supersnälla Tessan och syster Jennie bestämde sig för att skjutsa upp mig från Sundsvall till Umeå, istället för att
låta mig åka buss.

Jag ska bo på internatet på Strömbäcks folkhögskola till månadsskiftet, sedan flyttar jag och Tessan in i vår riktiga lägenhet. Två veckor är inte länge, men betänk att jag inte har någon aning hur dessa två veckor kommer att te sig. Tur att jag har med gitarren, så jag har något att göra. Och min nya dator då, förstås... :)

En rolig detalj var för övrigt att det tydligen inte går några bussar till och från Strömbäck, där skolan ligger. Typ två mil från Umeå. Jag kan ju tänka mig hur roligt de permanent boende eleverna har det på helgerna. Det lär ju inte vara så många av dem som har bil. Det blir med andra ord till att sitta på arslet på elevhemmet, eller åka taxi för sexhundra spänn tur och retur.

Ikväll flyttar jag som sagt in i mitt rum, och imorgon är första dagen. Det ska bli riktigt roligt och riktigt spännande; jag har ju som ni vet jobbat på McDonalds i nästan fem år, så det ska bli skitskönt att få göra något annat.

Inga kommentarer: