tisdag 19 augusti 2008

Rapport från skolan, del 1

Såhär med facit i hand kan jag ju bara reflektera över mitt tidigare inlägg.

- Det går inga bussar på helgerna. Och den sista bussen från stan går 18:30. Så hyfsat isolerad är man ju allt här.

Men förutom det finns INGENTING att klaga på. Hittills är jag sjukt nöjd.

- Lärarna är skitbra. Svenskaläraren vi hade idag är min nya favoritlärare.
Om ni tänker er en sån där människa som bara behöver öppna munnen för att man ska börja skratta. Multiplicera den människan med en människa som faktiskt har en massa vettigt att lära ut, på ett intressant sätt. Resultatet blir Mattias Sjöström.

- Klassen är skitrolig, det är bara en massa tokar.
Dagens sköna profil heter Theodor och kallas Theo.

THEO: Han är skiträdd för hajar. Och testade en gång ifall det GICK att halka i badkaret eller om det bara var en myt. Han halkade mycket riktigt, välte hela badkaret (fyllt med vatten) och slog hål på ögonbrynet, tuppade av och vaknade sen naken och blodig.

Imorgon börjar vi att lära oss hur datorerna fungerar.

1 kommentar:

Mr. Hc sa...

haha jag tror jag älskar den där Theo :D